vrijdag 22 februari 2013

Stelling


Eens in de zoveel tijd maakt u wel een actie mee...
"bij aankoop van x-bedrag krijgt u een zegel"
...het spaarboekje is vol en krijgt u een pakket aan voeding- en levensmiddelen ter waarde van een x-bedrag aangeboden.
Als wij iets "gratis" krijgen vanwege een actie dan kunt u vanaf nu er vanuit gaan dat het "niet voor niets" is geweest. Het voelt in ieder geval alsof u daar niets extra's voor uit hoefde te geven en u krijgt er iets voor terug. Het gevoel dat u heeft, is precies waar men op inspeelt. 

Laat ik wel zo eerlijk zijn, ik doe er soms ook aan mee...vooral die geweldige gogo's; emmer vol van en nu ergens onderin een kast of la zodat er nog net geen stof in kan komen.

Persoonlijk denk ik daar heel anders over;  is niet helemaal een gek idee als u er zelf over nadenkt.
Ondertussen heeft u er ongeveer vier keer uw dagelijkse booschappen bij die ene specifieke winkel gedaan en het spaarboekje is vol. Die ene keer [of twee keer en laat het deze keer om die ene keer gaan] die u eigenlijk niet veel nodig had, was nou net wat ze wilde bereiken. 

 U denkt heel slim over na: "ach..ik ben er toch en het product heb ik toch wel een keertje nodig en als ik het nu meeneem, krijg ik het zegelboekje vol"...want dan pas ".....krijgt u een zegel". U bent op de hoogte van het einddatum? Dus heeft u na vier keer boodschappen het zegelboekje nog niet vol dan kunt u er bijna vanuit gaan dat de actie bijna afloopt en dan heeft u er voor niets gespaard. Maar ach, die dagelijkse boodschappen moest u toch doen.
 Dat ene of twee keer dat u toch iets extra's meeneemt terwijl u het op dat moment niet nodig heeft, is dus het strategie. Omdat u extra omzet genereert voor de winkel hebben ze er over om u uiteindelijk iets extra's te schenken. En dat terwijl u toch uw dagelijkse boodschappen al doet. Dit is een marketing strategie waar u als afnemer een prettig gevoel bij heeft. En er is geen Nederlander die iets laat liggen wat “gratis” is. Dat extra omzet die u genereert, wekt ook uw aandacht op. U besteedt aandacht aan dat specifiek extra product waar u aan uitbesteedt, want alles wat geld kost, moet wel uiteindelijk waard zijn. Alle factoren worden overwogen, want stel eens voor dat het net € 1,00 scheelt en dan geen zegel. De kans is er dat u vervolgens ook terugkomt in de winkel voor dat ene product wat zo goed is [kan] bevallen en waar u aandacht aan heeft besteed. 

Wat er is geschreven, is niet om de winkels en/of strategie in het slechte daglicht te zetten! Maar om een inleiding te hebben om u te laten inzien waarom  KMS© een uniek concept heeft. 

Als u een ondernemer bent en uw core business is verkopen [of het nou om een product of dienst gaat] dan is het wel zo slim om de verkoop van uw producten te promoten waardoor er verkocht wordt. Anders komt het zegelboekje nooit vol ook al is het onbeperkt.

Dit is waarom het verhaal over het zegelboekje nodig was als inleiding. 

Hoe kan het zo zijn dat men veel moeite doet voor een "gratis" verrassingspakket? De meeste spullen die u "voor niets" krijgt, heeft u meestal of niet nodig of u heeft het al of u denkt dat u het gebruikt en na een jaar komt u het nog eens tegen.

Een dergelijk verrassingspakket aan voeding- en levensmiddelen heeft KMS©  uniek concept ‘verpest’ door te denken dat u de meeste ervan toch niet nodig hebt. In tegendeel en dat om de volgende redenen.

KMS© core business is ook het verhandelen van voeding- en levensmiddelen producten. Er wordt hier specifiek het woord verhandelen gebruikt, omdat KMS© zelf niets verkoopt of maakt. KMS© is een soort tussenpersoon. De producten die KMS© aanbiedt zijn van goede herkomst. De merken die KMS© verhandeld, zijn sterk en opereren al een tijdje op de markt. De markt waarin zij een grote naam hebben opgebouwd, is met name de zakelijke markt en de exotische koks/kokkinen. Een groot aantal consumenten zien het nog niet vaak genoeg omdat het nog niet overal in Nederland te verkrijgen zijn. Dit geldt ook voor de zakelijke markt zoals menige restaurants, eetcafés, kookscholen, hotel/restaurants, snackbars...

KMS© uniek concept  is het aanbieden van relevante voeding- en levensmiddelen producten in pakketvorm.  

Alles wat KMS© aanbiedt, wordt al voor lange tijd online aangeboden. Waarom KMS© denkt dat ons eigen uniek concept auditair is, ligt aan de volgende factoren:

       Bij KMS© is de eerste die de lef heeft om [relevante] producten in een pakket aan te bieden. Deze kruiden en specerijen of sauzen en andere voeding- en levensmiddelen werden en worden per stuk aangeboden waardoor de verzendkosten vele malen hoger liggen dan het product zelf.
            
       5.      Er is niet een online aanbieder die werkt met sterke merken én die jaarlijks gecontroleerd worden door instanties
              zoals de NVWA en LRQA.
 
Voedselveiligheid...wat houdt dat in?

Nog geen twee jaren geleden heette het nog de VoedselWarenWet en vervolgens door het samenvoegen van relevante instantie zoals de Inspectie voor de Gezondheidszog [IGZ] heet de organisatie de NVWA welke staat voor de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. De hoofdreden van hun samenkomen is om de consumenten nog beter te beschermen tegen de verkoop van gevaarlijke of misleidende producten, zoals verboden kruidenpreparaten en producten met verboden medische claims op het etiket.

Door de samenwerkingsafspraken is het ook mogelijk dat inspecteurs van de NVWA op verzoek van de IGZ poolshoogte nemen, zoals op een markt waar geneesmiddelen worden aangeboden. Andersom kan de NVWA de hulp en expertise van de IGZ inroepen als blijkt dat producten die als waren gepresenteerd worden in feite geneesmiddelen of medische hulpmiddelen zijn.

Daarnaast doet de NVWA nog veel meer dan het bewaken van de veiligheid van voedsel. 

Een van het uniek concept is dat KMS© met een sterk merk werkt.

Door het jaarlijks controle van de LRQA Nederland wordt het bedrijf voor de ISO 22000 gecertificeerd.

Wie gebruiken ISO 22000?
Voedselveiligheid is internationaal één van de belangrijkste aandachtsgebieden in de voedselketen. “The International Organisation for Standardisation [ISO]” heeft een standaard ontwikkeld die gebruikt kan worden om een voedselveiligheids management systeem op te zetten en te certificeren. De standaard biedt teen een kans om internationale harmonisatie te realiseren in de wildgroei van voeldselveiligheids standaarden.  

Een korte preview over het nieuwe blog. Bent u na het lezen van deze korte inleiding geïnteresseerd in wat er nog meer instaat dan verwijzen wij u graag naar onze site

Smakelijke groet,
KokenMetSpecerijen 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten